Utvärdering av keezern hittills

Jag har märkt lite små problem med min konvertering av frysen till keezer. Dels bildas det mer kondens i den så jag har kletat silikon i varenda vrå jag kunnat hitta nu o det verkar iaf bli bättre. För tidigt för att uttala sig om exakt hur bra det blivit än.

Ännu ett problem är att den verkar inte hålla temperaturen på ölet i slangen och tappen. Vilket resulterar i ett lite varmare öl som dessutom skummar mer ön önskvärt typ den första decilitern eller så. För att motverka detta har jag sänkt temperaturen ytterligare och flyttat termostatsonden längre upp i själva keezern o närmare tappen. Vi får se om det hjälper och hur mycket bättre det blir.

Jag kommer fortsätta uppdatera med mer info om vad det blir för framgångar.

Kommentera

