Vattenmelon till lagern

image

Har köpt vattenmelon o tänkte göra iordning den tills att jag ska tillsätta den till lagern. Ungefär 2.7 kg färdig melon blev det i 3 påsar. Slängde in dom i frysen så att det mesta i bakterieväg kommer dö och sedan slänger jag bara i dom direkt i ölet när jag behöver.

2 svar till “Vattenmelon till lagern

    • Nej, egentligen så fryser jag den bara för att bryta ner cellväggarna i frukten så att man får ut smaken bättre när man har det i ölet. Men jag inbillar mig att någon mild bakterie eller dyl kanske dör av kylan en längre stund. Men kanske inte. Hade tankar på att pastörisera påsarna innan jag stoppade in dom men bestämde mig för att jag inte orkade i slutändan. Vi får se om jag får ångra mig eller ej.

Kommentera

