Kolning av ekspiralen

Ligger steget före och tänkte kola en av mina ekspiraler jag ska använda till det stora stoutprojektet. Jimmy från No Clue Brewing hade en brännare som han kom förbi med o hjälpte mig.

image

Här ser ni spiralen vi kolade och en som inte är kolad. Ganska stor skillnad.
Sedan stoppade jag spiralen i en påse med lite bourbon och där ska den få ligga tills det är dags att använda den.
Tanken var att jag skulle koka spiralen innan jag kolade den men nu blev det inte så. Jag hoppas det blir bra ändå. Jag räknar med att bourbonen kommer laka ur en hel del tanniner också.

image

Facit kommer vi inte ha förens i slutet på året förmodligen.

Kommentera

