Amerikanska pannkakor a la Otterbo

image

Jag har skapat något fantastiskt gott
Så gott att jag känner behovet av att skriva ett inlägg om det o dela med mig av det till er.

Det är inget mindre än mitt recept på amerikanska pannkakor innehållande bacon,kokos och jordnötter.

Ingredienser:

2,5 dl vetemjöl
2 msk socker(vanilj eller mörkt muscovado eller dyl)
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt

2,5 dl mjölk
1 ägg
2 rågade matskedar crunchy jordnötssmör
50 g kokosolja

1 paket bacon(gärna american style som finns på ICA Maxi)

1. Blanda alla torra ingredienser
2. Smält kokosoljan i mikron och blanda med alla de andra ingredienserna förutom bacon och blanda väl
3. Rör ihop det torra med det blöta precis så det blandar sig

image

4. Skär av baconbitarna på mitten och lägg 3 st i stekpannan

image

När de börjat dra ihop sig ordentligt så vänder ni på dom och klickar på lite pannkakssmet

image

När de nästan är torra på ovansidan är det dags att vända

image

Ta gärna ett jordnötssmör med så mkt bitar i som möjligt.
Det är extra roligt när man hittar crunchybitarna i pannkakan.

Servera sedan med sirap, antingen lönn eller ett mkt gott och mkt billigare alternativ är den ljusa ekologiska sirapen som finns i typ alla butiker.
Den smakar 1000 ggr godare än den icke ekologiska.
Prova själv om ni inte tror mig. ☺

Jag har gjort dessa några gånger de senaste veckorna o jag är riktigt nöjd med receptet och hur det smakar.
Matigt och samtidigt löjligt gott.
Berätta gärna om ni provar receptet o vad ni tycker om det.

Kommentera

