En ny etikettstandard

Jag har inte gjort etiketter på ett tag då  behovet inte riktigt funnits, men har börjat känna att jag skulle vilja ha en universal standard etikett som jag enkelt kan uppdatera med informationen om ölet ifråga och sedan klistra fast på de flaskor som blir buteljerade.

Således har jag idag gjort denna:

image

Enkelt, stilrent och innehåller den informationen som behövs.
Dessutom är alla fonter gratis att använda både för endast privat syfte och kommersiellt.

Så från o med nu kommer jag använda denna och från öl till öl så ändrar jag bryggdatum, namn, stil, IBU och alkoholstyrka.

Jag är nöjd iaf.
Vad tycker ni?

2 svar till “En ny etikettstandard

  1. Jag är helt på att ha en standardiserad etikett. Dock slutar det altid med att jag skenar iväg med färger och former.
    Den var ok men jag tror att den skulle bli ännu tajtare om du inte blandade typsnitt. Det kan framstå lite plottrigt. Ta istället ett nytt typsnitt för varje ny öl men använd det på hela etiketten.
    Hur gick det med bacon-ölen. Grymt nyfiken!

    • Tack för kritik! Den skulle helt klart bli mera enhetlig med ett typsnitt men då tycker jag den blir så tråkig istället. O att byta typsnitt mellan olika öl var ju ett steg jag ville undvika. Det är ungefär så jag gjort förut.
      Bacon ölen ska tappas om till fat imorgon. Tog ett prov för några dagar sedan och då kunde man känna chipotle ganska tydligt men inte så mkt bacon, så vi får se om den smaken kommer fram senare eller om man blir tvungen att använda mkt mer bacon nästa gång ☺

Kommentera

