Uppdatering av receptet för Surkärring #2

Har funderat fram och tillbaka på vad jag skulle ha för frukt i nästa suröl, tillslut så sade en vän att granatäpple och apelsin kan bli bra, bestämde mig för det.

Men det är något som inte riktigt klickar med mig…så jag kikade runt litegranna på nätet.

Nyligen släpptes 3 Fonteinen Hommage i extremt begränsad upplaga och de använder en kombination av körsbär och hallon.

Närmare bestämt en 1:6 kombination ungefär.

En sån här kombinationen skulle motsvara 500 g körsbär och 2500 g hallon i min öl, det för mig känns som en bra och trevlig kombination så nu spikar vi det och kör på.

En annan sak för framtiden som jag skulle vilja ha med är Päron.
Men det får bli ett senare projekt.

EDIT: hade tydligen blandat ihop blåbär och körsbär av någon anledning så fick skriva om det här inlägget lite. Naturligtvis är det körsbär som jag skulle ha. Inte blåbär.

Kommentera

