Statusuppdatering Amadeus #4

Jag brukar inte skriva såna här statusuppdateringsinlägg längre men nu ville jag skriva och det var för långt för att skriva i bryggdagsinlägget.

Jag har iallafall tagit ett smakprov på IPAn idag och rent utseendemässigt så ser det mer ut som en mörkbrun ipa än en svart. Men det gjorde la inget.

image

Kanske att jag kan hinta lite diacetyl just nu men det är iaf inget som inte kommer försvinna de närmaste dagarna.
Den smakar iallafall riktigt grymt redan nu, massor med humle, stor kropp och munkänsla och inte en tillstymmelse till att den skulle vara så mörk som den är.
Vid ett blindtest är jag väldigt tveksam till att jag skulle känna av någon rostad smak alls.

Hittills verkar den här ölen bli exakt den ölen jag hoppades att den skulle bli!

Så man kan ju säga att jag är lite uppspelt!
Det bästa är att den behöver inte lagras heller så direkt den är färdig är det bara att fata den o sen bär det iväg på en gång.

Räkna med att det kommer en recension av den när den är dunderfärsk, då ska jag försöka få med mig någon spännande gäst också ☺

Ett svar till “Statusuppdatering Amadeus #4

Kommentera

