Förkultur och test av kylare!

Har bestämt mig för att brygga på onsdag nästa vecka så då.är det dags att göra en förkultur idag.

Var enormt taggad på att testa den nya kylaren till förkulturer också men jag hade gjort en liten miss, jag köpte fel slang.

Dum som jag var tänkte jag inte till o köpte vanlig vattenslang som tål typ max 85 grader, så följande hände:

Slangen smälte av under koket, lustigt nog bara en av dom. Vet inte riktigt varför det blev så.

Det blev iallafall lite panik och fullösning men i slutändan så kunde jag ändå använda kylare och det var krångel till trots mkt smidigare än hur det brukar vara.

Slutet gott, allting gott. Men tills nästa gång köper jag silikonslang. 😀

Kommentera

