Extremt mkt humle

Tappade om DIPAn till fat idag och tillsatte nästan 20 mL humleextrakt samtidigt.

Jag var väldigt noga med att fylla fatet med kolsyra, flera gånger t.o.m. och var så försiktig o noga med hanteringen som jag kunde.

10 L hamnade på fat tillslut och när allt var ditsatt så tog jag ett prov, utan kolsyra förstås.

Det smakar extremt mkt humle, men på ett bra sätt, jag tycker iallafall inte att det var överväldigande på något sätt, men förmodligen det humligaste jag någonsin druckit.

Det är sådär så man blir varm i hela ansiktet, som när man rodnar.

Nästa test blir på lördag då den borde ha fått någorlunda med kolsyra.

Kommentera

