Skotsk Belgare – Recept

Den som väntar på något gott…det här inlägget har halkat efter sjukt länge men nu är det äntligen dags.
Det här är tänkt att det ska vara en stark mörk belgare fast den är bryggt med maltbasen hos en scottish strong ale.
Min tolkning av vad det skulle vara iallafall 🙂

Otterbo Skotsk Belgare #59
11 L
11%
40 IBU
OG: 23 P

Malt: (Utbyte 75%)
4 kg Maris Otter Extra Pale (71%)
500 g Mörkt kandissocker (9%)
500 g C40 (9%)
500 g Munich (9%)
100 g Rostat Korn (2%)

Mäskningsschema: 62 grader i 20 min, 72 grader i 30 min, 78 grader i 15 min

Humle:
20 g Polaris (12.7%) @ 60 min (40 IBU)

Jäst:
1 st Wyeast 1762

Kommentera

