Rökt lakritsbrownale?!

Nästa öl som ska bryggas är redan planerad och jag har alla ingredienser hemma, men vad blir det?

Jag kommer använda min brown ale(Godfather) som bas men jag har bytt ut en stor del av basmalten mot äppelrökt malt och jag kommer använda en generös mängd med lakritsrot i koket.

En kompis började prata om rökt lakrits o därav fick jag idén att brygga något dyl.Sen visar det sig om det fungerar i flytande form eller inte.

Sen vet jag inte vad jag mer ska brygga för något. Har ni som läser några idéer eller är det någon speciell stil ni skulle vilja att jag gjorde en ”variant” på? ☺

2 svar till “Rökt lakritsbrownale?!

    • Jag har faktiskt ett gammalt Saisonrecept som jag baserat på Södvik Säsong liggandes. Sen var det ju det där med twisten då….får fundera på det 😉

Kommentera

