Spontan tillsats av humle…

IPAn som jag bryggde i söndags står och jäser för fullt och det har diskuterats en hel kring det här med att tillsätta humle under hög krausen för att på så vis utveckla lite andra smaker då humlen och jästen skapar lite intressanta reaktioner. Således fattade jag ett spontant beslut, jag hade lite Saphir och Magnum humle som legat i frysen ett tag och tänkte att jag slänger i det bara för att få lite extra effekt.

När ölen jäst klart kommer jag fortfarande att ”torrhumla” ölen i fatet med 5 ml hopshot så förhoppningsvis kommer den här ölen att bli riktigt humlig o god 🙂

Kommentera

