En liten kvalitetsuppgradering

Beställde nya kranar för ett tag sedan och idag kom dom.

De är av märket Intertap och anledningen till att jag köpte är för att jag kände att det var dags att gå över till rostfritt stål, de har lite bättre konstruktion än de jag hade också har dom lite olika typer av tillbehör man kan skruva på.

Jag köpte till en stoutkran och en ”growlerfiller” kran som jag kommer göra om till en flaskfyllare precis som jag haft till mina tidigare.

Ingen större skillnad rent estetiskt men de känns lite bättre osv.

Så då ska jag sälja mina gamla kranar, de är köpta från Kina och har fungerat alldeles utmärkt, man får ljustera in dom lite för att se till så att de håller riktigt tätt.

Det är av ”forward sealing” typen som Perlick-kranar så de är avsevärt mkt bättre än de vanliga ”standard” kranarna funktionsmässigt och hygienmässigt.

Medföljer gör även en adapter så att man koppla på en slang direkt på kranen och fylla flaskor osv.

Observera att bakstycke och eventuella fjädrar för att få dom att stängas automatiskt får man köpa själv.

Prisidé: 150;- st eller 400;- för alla tre. Fyllningsadaptern är först till kvarn och medföljer den som är intresserad.

Kommentera

