Gokväll

Äntligen händer det något här på bloggen, jag har legat lågt med bryggningen de senaste månaderna, dels för att jag blivit tvåbarnsförälder så det har varit mycket med det nya livet och pga att jag haft mycket att göra och mitt mående har gått upp och ner.

Men här kommer en liten uppdatering, idag så tog jag ett prov att surkarten som stått och surat sig i garderoben i några månader.
Den ligger för tillfället på 5,1 % ABV, den doftar riktigt trevligt, komplext, lite åt rodenbachhållet och den smakar riktigt bra dessutom, dock så är den inte nog syrlig än, men det kommer väl med tiden antar jag.

Jag har börjat planera vad jag ska brygga framöver, tänker inte skriva en massa ingående detaljer här utan mera i stora drag vad som kommer inom de närmaste månaderna.

Dels så ska jag hämta hem Karsten och buteljera, sen kommer jag att brygga det rökta lakritsbrownalen igen fast med lite tweakat recept, funderar på en ekrökt doppelbock och sist men inte så kommer nästa års långlagringsprojekt på fat bli en ny variant av min honungsporter, har ljusterat receptet litegranna och har fått hem hösthonung från Sundborn som jag kommer smaksätta den med.

Förhoppningsvis kommer allting att bli gott, hoppas kan man alltid 🙂

Kommentera

