Red Dog Stout buteljerad.

2013-09-28 10.04.53-1Äntligen så har jag buteljerat den stora stouten, den doftar fullkomligt himmelskt. Massor med choklad och VANILJ!@#

Jag smakade på ölet innan jag buteljerade för att avgöra om jag skulle tillsätta laktos lr inte o jag bestämde mig för att låta bli. Det är inget tjockt motorolja öl men det har nog med kropp och smak att bära upp sig själv utan hjälp från laktos tycker jag.

Det blev iallafall 4 st 75 cl flaskor, 28 st 25 cl flaskor och 14 st 33 cl flaskor. Det kommer inte vara svårt att få den här ölet att räcka då den blev extremt potent o hamnade på 11.2%.

Det kommer bilder på flaskorna när jag fått på etiketter och dyl. Tillsvidare så tog jag ett kort på ölet för att visa på färgen. Jag brukar ta dessa kort på bryggdagen men i detta fall så var ölet…svart… men nu kommer det iaf 🙂

2013-09-28 11.17.31-1

Kommentera

